Valitse maasi tai alueesi.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Samsung Display tai johtaa televisioyritystä investoimalla kvanttipisteisten OLED-tuotteiden kehittämiseen

Businesskorean mukaan Samsung Display investoi 8,36 miljardia dollaria kvanttipiste OLED-tekniikan (QD-OLED) kehittämiseen. Siksi TV-liiketoiminnasta vastaava Samsung Electronicsin visuaalinen näyttöosasto (VD) voi menettää johtajuutensa.

Raportin mukaan Samsung Display ilmoittaa 8,36 miljardin dollarin investointisuunnitelman 10. lokakuuta ja aikoo rakentaa QD-OLED-näytön tuotantolinjan Tangjeongin tehtaalle.

Samsung Display on keskeyttänyt joitain LCD-paneelien tuotantolinjoja - 8. sukupolven linjan - ja aikoo myydä tämän osan tuotantolinjasta. Uskon, että alan sisäpiiriläiset lopettavat tulevaisuudessa kaikki LCD-tuotantolinjat ja vähentävät vähitellen televisioiden LCD-näyttöjen tuotantoa. Seurauksena on, että Samsungin näytöllä voi olla enemmän sananvaltaa TV-näyttöliiketoiminnassa kuin Samsungin visuaalisella näyttöosastolla.

Samsungin näytön päällikkö sanoi, että Samsungin visuaalinen näyttöosasto vastaa QLED-televisioiden tuotannosta, kun taas Samsungin näyttö vastaa QD-OLED-televisioiden tuotannosta. Tulevaisuudessa visuaalinen näyttöosasto tuottaa vain MicroLED-televisioita, joten laitoksen teho vähenee.

Näyttöosasto kertoi, että riippumatta Samsungin investoinneista OLEDiin, niiden osastot keskittyvät MicroLED-liiketoimintaan. Koska yksikköhinta on 334 390 - 417 990 dollaria, MicroLED-television nykyinen myynti on alhainen. MicroLED-tuotteiden mainostaminen tavallisille kuluttajille vie kauan.