Valitse maasi tai alueesi.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Roomaa ei ole rakennettu päivässä! MediaTek: Autosirutulojen arvioidaan olevan 10% seuraavien 3-5 vuoden aikana

Autoteollisuus on viime vuosina kokenut valtavia muutoksia, ja tekniikan, kuten tekoälyn, sähköajoneuvojen, kuljettamattomuuden, energian varastoinnin ja verkkoturvallisuuden, kehittyminen muuttaa autoteollisuutta. Nykyisestä näkökulmasta uusista ”neljästä nykyaikaistamisesta” (sähköistäminen, älykkyys, verkottuminen ja jakaminen) on tullut autoteollisuuden tulevaisuuden kehityssuunta, mutta tämän suuntauksen toteuttaminen ei ole pelkästään valmistajien asia, vaan edellyttää myös koko teollisuus. Ketjun yhteiset ponnistelut.

Aikaisemmin autoteollisuudessa on aina ollut omia siruntoimittajia, mukaan lukien NXP, Infineon, STMicroelectronics, Renesas ja muut yritykset, jotka miehittävät tiukasti autojen puolijohdemarkkinat. Älyautojen laskenta- ja tietojenkäsittelyominaisuuksien kysyntä on kuitenkin lisääntynyt ADAS: n ja itsenäisen ajoteknologian noustessa, mikä antaa kuluttajatuotteiden siruyrityksille mahdollisuuden leikata autojen sirumarkkinoille. MediaTek, joka on saavuttanut loistavia saavutuksia älypuhelinten sirumarkkinoilla, on yksi kiinnostavimpia jäseniä.

Tulee etuosaan asennettavan autoelektroniikan markkinoille

Vaikka "myöhästynyt tulija", vaikka MediaTek ei ole ollut pitkään autoelektroniikan markkinoilla edessä, sen tahti on ollut erittäin nopea ja vakaa.

Toukokuussa 2016 MediaTek myi 6 000 dollarin myyntinsä NavInfolle, joka on yhtiön tärkein tutkimus- ja kehitystyön auto audio- ja videonavigointisiru, joka perustettiin mantereelle vuonna 2013. Samanaikaisesti MediaTek on saavuttanut strategisen yhteistyön NavInfon kanssa. jonka sijoitus tai yhteisyritys on enintään 100 miljoonaa dollaria, autoelektroniikan ja autojen verkottumismarkkinoiden laajentamiseksi. Seurauksena MediaTek julkisti strategisen asettelunsa autojen sirujen markkinoilla.

Marraskuussa 2016 MediaTek ilmoitti virallisesta tulostaan ​​esiasennettuihin autoelektroniikkamarkkinoille. MediaTek toi vuoden 2017 alussa markkinoille maailmanlaajuisen satelliittinavigointijärjestelmän ratkaisun auto- ja teollisuussovelluksiin MT3303. MediaTek julkaisi vuoden 2019 alkupuolella virallisesti autosirujen tuotemerkin Autus; Kuukaudessa MediaTek julkaisi virallisesti Autus R10: n erittäin lyhyen kantaman millimetriaalto tutka-alustan; heinäkuussa MediaTek ja Geely toivat markkinoille E-sarjan autosirun.

MediaTekin varatoimitusjohtaja ja älyautojen liiketoimintayksikön pääjohtaja Xu Jingquan sanoi vastauksena MediaTekin siirtymiseen etulatausautojen elektroniikkamarkkinoille Ji Wein haastattelussa. "MediaTekin investoinnit autoteollisuuteen ovat hyvin varhaisia, vuodesta 2012. MediaTek totesi, että kulutuselektroniikasta jälkimarkkinoihin, vuonna 2015, autoteollisuuden etulatausmarkkinat ovat muuttumassa teollisiin muutoksiin, mukaan lukien kasvava suuntaus" uusiin neljään käännökseen ". siruille. Sitä ei ollut mahdollista toimittaa, ja se loi myös mahdollisuuksia uusille tulokkaille. Siksi MediaTek päätti siirtyä esiasennusmarkkinoille tässä vaiheessa. "

Xu Jingquanin mukaan ajoneuvoliiketoimintayksiköstä tuli viime vuonna MediaTekin muodollinen liiketoimintayksikkö (BU), ja sillä alkoi olla muodollisia asiakkaita ja tuloja. "Tällä hetkellä ajoneuvoliiketoiminnan tulot ovat edelleen suhteellisen pienet, alle 5% yhtiön tuloista, mutta olemme investoineet paljon työvoimaa ja taloudellisia resursseja. Olemme tällä hetkellä saaneet hyväksynnän yli 10 autovalmistajalta ja yli 10 järjestelmävalmistajaa. Siksi on odotettavissa, että seuraavien vuosien liikevaihdon kasvu on objektiivisempaa ", hän sanoi.

Lisäksi on syytä mainita, että MediaTek-ajoneuvoryhmän erityinen osa on, että sillä on oma ajoneuvojen laatuyksikkö. Xu Jingquan kertoi, että koska autoteollisuuden markkinoilla on erittäin korkeat laatu- ja turvallisuusvaatimukset, MediaTek on erikoistunut tuomaan kokeneita laadun asiantuntijoita ryhmään liittymään tarjoamaan asiakkaille parasta laadunvarmistusta.

Leikkaa neljään tärkeään autoelektroniikan osa-alueeseen

Autoelektroniikan sirumarkkinoille tulosta ilmoittamisen jälkeen MediaTekin ajattelu on ollut selkeä, ja se on vihdoin päättänyt telematiikan, Infotainmentin, ADAS: n ja millimetriaaltotutkaratkaisujen (mmWave) avulla. Nämä neljä ydinaluetta leikataan.

Vahvan yhteyden, alhaisen virrankulutuksen ja paremman käyttäjäkokemuksen vuoksi älypuhelinmarkkinoilla MediaTekille se on tunnustettu monien matkapuhelinvalmistajien toimesta. Siksi MediaTekin autosirulla on etusija multimedia-äänen ja videon suhteen. Viihde alkaa ja kattaa sitten verkkoyhteydet, viestintämoduulit ja niin edelleen.

"MediaTekin tekniikkaan ja kuluttajaelektroniikan IP: hen perustuen olemme investoineet suhteellisen aikaisemmin älykkäisiin ohjaamoihin ja ajoneuvojen sisäiseen viestintään. Visuaalisten ajoapuvälineiden ja millimetriaaltoisten tutkalaitteiden osalta tämä on suhteellisen uusi alue eikä varmuus ole suurempi, joten sijoitamme vähemmän energiaa. ”Xu Jingquan kertoi mikroverkon toimittajalle.

Tällä hetkellä MediaTek on tunnustettu parhaimmilla autovalmistajilla ja yhteistyökumppaneilla kaikilla neljällä alueella. On selvää, että MediaTek Autus -mallimetrotutkaratkaisu on valmistettu massatuotantona vuoden 2018 loppuun mennessä. Älykäs ohjaamojärjestelmä otetaan virallisesti käyttöön tuotantomallin kanssa tämän vuoden jälkipuoliskolla. Ajoneuvoliikennejärjestelmä ja visuaalinen kuljettajan avustusjärjestelmäratkaisu on myös toimitettu. Se toimitetaan virallisesti vuonna 2020.

Xu Jingquanin mielestä MediaTek on keskittynyt aina kulutuselektroniikkaan, mutta kulutuselektroniikan suurin ongelma on, että sen volatiliteetti on erittäin suuri ja kynnys on alhainen, joten elinkaari on myös lyhyt, mikä ei ole hyvä yhtiön pitkän aikavälin vakaalle liikevaihdolle. Yhtiön kokonaiskehitysprosessissa se vaatii 10 - 20% pitkäaikaista vakaata tuloa, ja ajoneuvotuotteet täyttävät tämän ominaisuuden. Seuraavien kolmen tai viiden vuoden aikana MediaTek toivoo, että autoelektroniikkatuotelinja saavuttaa 10%: n liikevaihdon.

5G tuo uusia mahdollisuuksia autoelektroniikkaan

Ajoneuvojen Internetistä on keskusteltu jo pitkään, mutta sitä ei ole laajalti suosittu, koska sopivaa viestintämenetelmää ei ole. Jatkossa 5G-tekniikan syntyminen tarjoaa viestintäinfrastruktuurin ajoneuvojen internetiin, ja autoteollisuus ohjataan uusiin muutoksiin.

Tältä osin Xu Jingquan uskoo myös: "5G-mainosten läheisyys on tuonut uusia mahdollisuuksia ajoneuvojen Internetin kehittämiselle. Älykkään matkan aikakaudella kuluttajien kysyntä korkean teknologian matkatyökaluille kasvaa päivä päivältä, ajaa älykkäiden autojen valmistajia kehittämään turvallisempia. Ympäristöystävällisempiä, mobiililaitteisiin kytkettyjä tuotteita ja tarjoamaan kuluttajille älykkään matkakokemuksen edulliseen hintaan. "

5G-tekniikan kehittämisessä maailmassa on vain viisi kantataajuussirun valmistajaa, ja kilpailu on kovaa. MediaTek on yksi johtajista, ja sen asettelu 5G-kentässä on myös herättänyt huomiota. Älypuhelimina esimerkkeinä MediaTek julkaisi ensimmäisen 5G SoC-sirun Taipein tietokonenäyttelyssä tämän vuoden toukokuussa, jonka odotetaan olevan massatuotanto vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä. Samanaikaisesti MediaTek investoi miljardi yuania rakentamiseen. uusi "langattoman viestinnän T & K-rakennus", joka on Aasian suurin sirujen suunnittelu- ja datakeskus, joka kehittää pääasiassa 5G-tekniikkaa.

Älypuhelimien lisäksi MediaTek on suunnitellut tuotteita autoelektroniikkamarkkinoille. Xu Jingquanin mukaan on odotettavissa, että asiaankuuluvat 5G-sirut julkaistaan ​​Telematics-autoverkostoon vuonna 2020, mikä eroaa matkapuhelimesta.

Rooma rakennettiin tietysti päivässä, erityisesti siruvalmistajille. Xu Jingquan sanoi rehellisesti: ”Tähän päivään mennessä MediaTek on hyvin omituinen monille kotimaisille autonvalmistajille, koska koko autotehtaan tuotantojärjestelmä on erittäin suuri ja hajallaan. Nykyinen painopiste on saada autotehdas tuntemaan, että MediaTek on lupaus ja kykenevä. Autosirun toimittaja. "