Valitse maasi tai alueesi.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Intel laittaa 3 siirtoa vastustajan ympäröimiseksi. Voiko toiveajattelu totta?

Taiwan Media News -lehden mukaan Intelin toimitusjohtajan Bob Swanin uusi strategia äskettäin "näyttää olevan suunnattu itseensä, mutta todellakin kohdistettu viholliselle". Koska Bob Swanin mielestä prosessori hallitsee puolijohdemarkkinoita, on ohitettu. Sen sijaan, että pysyisit prosessorin johtajan valtaistuimella, on parempi määritellä itsensä uudelleen ja käynnistää hyökkäys.

Bob Swan uskoo, että koko puolijohdemarkkinoiden kannalta Intelin markkinaosuus on vain 30%. Tulevaisuuden AI (keinotekoinen äly) ja itse ajavien automarkkinoiden päähenkilö ei ole prosessori, mutta sen voi korvata FPGA. (Kenttäohjelmoitava logiikkaporttiryhmä), GPU-johtoinen. Joten miksi vaivautua pysymään prosessorimarkkinoilla, se on koko puolijohdemarkkinoiden johtava asema!

Tietysti Intelillä ei ole tätä ajatusta pelkän surkeuden vuoksi. Joulukuun alussa 2019 Bob Swan esitti näkemyksensä Intelin tulevaisuudesta osallistuessaan sijoitusfoorumiin. Hän sanoi: ”Yritän poistaa yrityksen näkemyksen, jonka mukaan meidän pitäisi pyrkiä säilyttämään 90% prosessorin markkinaosuudesta, koska tämä rajoittaa ideoitamme ja antaa meille mahdollisuuden menettää mahdollisuudet suuriin teknisiin muutoksiin. Mietimme jatkuvasti, kuinka suojelemme 90-prosenttista markkinaosuuttamme sen sijaan, kuinka hyödyntää suurempia mahdollisuuksia. "

Samaan aikaan, kun otetaan huomioon tietokoneen kasvu hidastuu ja kuluttajaprosessorimarkkinat heikentyvät monien vuosien ajan, Intel on mukauttanut resurssien kohdentamista viime vuosina ja vähentänyt hitaasti sijoituksiaan kuluttajamarkkinoille. Tuotteet. Päivitys aiheutti myös kuluttajien tyytymättömyyttä. Lisäksi perinteisen kilpailijan AMD: n käännös aiheutti Intelille myös suurta painetta.

Siksi Intel toivoo määrittelevänsä itsensä uudelleen kolmella liikkeellä päästäkseen eroon AMD: n tarttumisesta, mutta myös pystyäkseen haastamaan tulevaisuuden laajemman markkinatilan.

Ensimmäinen temppu: alenna markkinointikustannuksia, lisää innovaatioita sekä tutkimusta ja kehitystä

Esimerkiksi vuonna 2016 Intel muutti merkittävästi markkinointitukisuunnitelmaansa PC-markkinoille. Aikaisemmin Intelin laajamittainen tuki tunnetaan parhaiten Intelin sisäisen markkinoinnin strategiana.

Mutta vuonna 2018 Intel ilmoitti vähentävänsä markkinointikustannuksia alle 30 prosenttiin tuloista vuoteen 2020 mennessä. Itse asiassa tämä ohjelma käynnistyi jo vuonna 2017 ja laski markkinointimenot menestyksekkäästi vuoden 2016 35,6 prosentista 32,8 prosenttiin. Intel käytti säästää rahaa sulautumisiin ja yrityskauppoihin tai uuden tekniikan tutkimus- ja kehitystyöhön laajentaakseen asettelua liittyvillä aloilla, kuten AI, FPGA, CPU, GPU ja niin edelleen. Itse asiassa tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Intel on "mullisttanut omaa elämäänsä". Intel oli alun perin muistiyritys. Se muutettiin prosessoriksi japanilaisten valmistajien alhaisen hintahaasteen vuoksi. Tällä kertaa Intel vähensi prosessorin merkitystä tekemällä siitä rinnakkain FPGA: n, GPU: n ja muiden sirujen kanssa, joiden asettelu on yli viisi vuotta.

Toinen siirto: Järjestele liiketoimintaryhmä uudelleen, laajenna sulautumien ja yritysostojen laajuutta

Näiden viiden vuoden aikana Intel liikkuu hiljaa paikallaan. Sisältää Alteran (Altera) hankinnan vuonna 2015, lippujen hankkimisen FPGA-kentällä, pääsyn pilvi- ja reuna-tekoälyn laskennan kiihtyvyysalustaan; tekoälypiirien tuottamiseksi suuri joukko yrityksiä, kuten Nervana, Movidus jne .; päästäkseen itsenäisen ajon kenttään, osti Mobileyen vuonna 2017 hintaan 15,3 miljardia dollaria.

Nyt Intelin PC-pohjainen asiakaslaskenta-liiketoimintaryhmä tuottaa yli puolet tuloistaan, vaikka se on edelleen suurin tulojen tuottaja, mutta sen liikevaihdon kasvu ja kannattavuus ovat vähitellen heikommat kuin tietokeskuksissa ja esineiden Internet-osastoissa.

Toisin sanoen PC-osaston kasvu on rajallista, ja hintakilpailun paine kasvaa. Intel haluaa luonnollisesti käyttää rahaa korkean marginaalin, futuristisempaan datakeskukseen ja AI-markkinoihin. Tämä on myös järkevämpi valinta.

Kolmas toimenpide: sopeuta tuotantokapasiteetti ja keskity erittäin kannattaviin tuotteisiin

Aikaisemmin markkinoilla Intel oli jo luovuttanut huippuluokan tuotteita tai ei-kriittisiä tuotteita TSMC: n valimoille, ja sen arvokas tuotantokapasiteetti oli varattu korkealuokkaisille tuotteille. Samalla kun se varmistaa omien erittäin kannattavien tuotteiden tuotantokapasiteetin, se voi myös kilpailla AMD: n kanssa TSMC: n tuotantokapasiteetista.

Tuotantostrategian mukauttamisen ansiosta Intelin tuotteita ei ole viime aikoina enää ollut alitarjontaa. Raportin mukaan AMD ei ehkä pysty hallitsemaan, jos Intel on halukas taistelemaan lisäsotaa vastaan. Nyt AMD: n on oltava varovainen. Aikooko Intel estää kiekkojen valimokapasiteetin ja käynnistää poltetun maan sodan AMD: tä vastaan?

Mutta on syytä huomata, että Intelillä on vielä monia ratkaistavia kysymyksiä. Esimerkiksi Intelin prosessin eteneminen ja 5G-asettelu ovat kaikki kyseenalaisia. Rival AMD ei ole tyytyväinen pelkästään PC-markkinoiden markkinaosuuden kasvuun, se on jo tunkeutunut kannattavaan datakeskuksen alaan aiemmin, ja sen markkinaosuus on jatkanut nousuaan. Intelille seuraavat muutama vuosi on täynnä haasteita, mutta jos menee hyvin, voimme odottaa aivan uutta Inteliä.