Valitse maasi tai alueesi.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

ADAS laukaisee millimetriaallotutkapuomin, ja tulevaisuuden huipputeknisestä autonomisesta ajo-korkearesoluutiotutkimuksesta voi tulla päähenkilö



Kahden viime vuoden aikana hyötyajoneuvojen markkinoiden kysyntä ADAS: n kokoonpanosta ja tunkeutumisesta on jatkanut kasvua. Samanaikaisesti monet maat ovat peräkkäin ottaneet automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän (AEB) käyttöön ajoneuvojen vakiovarusteena, mikä on aiheuttanut millimetrin aaltotutkimarkkinoiden nopean nousun.

Verrattuna optisiin tekniikoihin, kuten 3D ToF ja visuaalinen kuvantaminen, millimetriaaltotutka on pidempi etäisyys ja voimakkaampi tunkeutuminen. Sillä on tiettyjä etuja keskipitkällä ja pitkällä matkalla sekä liikkuvien esineiden tunnistamisessa, ja asennusten määrä samassa sovelluksessa on suhteellisen pieni. Parannettu millimetriaalto voi olla sopiva moniin monen pisteen tunnistussovelluksiin.

Vahva markkinoiden kehityspotentiaali houkuttelee luonnollisesti monia autovaraosien toimittajia ja siruvalmistajia kilpailemaan korkeasta maasta. Kuinka TI erottuu anturimerkkien alalla toimivana jättiläisenä?

TI: n mikroneuvon mukaan TI: n korkean suorituskyvyn RFCMOS MMIC -piirit (AWR2243, AWR1243) ja yhden sirun ratkaisut (AWR1843, AWR1642) tarjoavat markkinoiden erinomaisimman yhdistelmän lähtötehoa sekä vaihe- ja kohinanhallintaa, samalla kun niillä on edistynein digitaalinen toimintomoduuli toteuttaa nopean ja joustavan sirujen kokoonpanon ja sisäänrakennetun FuSa-seurannan, eikä vaadi liiallista osallistumista ja pääohjauspiirin taakkaa näiden tehtävien suorittamiseen.

Yhä useammat sovellusskenaariot vaativat millimetriaaltoanturien paitsi, että niillä on havaintoominaisuudet, vaan myös reaaliaikaisten arvioiden tekemiseksi paikalliselta puolelta välttäen häiriöitä, mikä asettaa uusia vaatimuksia ja haasteita nykyisille millimetriaaltoaaltotutkimarkkinoille. TI totesi, että TI millimetriaaltoanturit tukevat 60GHz taajuuskaistatuotteita ja 77GHz taajuuskaistatuotteita. Tällä hetkellä 60 GHz: n taajuuskaistatuotteita käytetään enimmäkseen teollisuuden taajuuskaistoilla ja autojen sisätilojen havaitsemissovelluksissa, kuten jäsenten havaitseminen ja ajaminen ohjaamossa. Kyltien havaitseminen. Ajoneuvon ohjaamon havaitsemissovelluksen sisällä oleva 60GHz: n taajuuskaista ei häiritse ajoneuvon 77GHz: n tutkasignaalia.

TI: n tutkasirulla on sisäänrakennettu HWA-moduuli, ja HWA2.0-moduulin FFT-moottorilla on signaalin esikäsittelytoiminto häiriölähteen sijainnin havaitsemiseksi ja häiriöiden vaikutuksen heikentämiseksi, mikä saa kaksi tutkaa toimimaan sama taajuuskaista samanaikaisesti. Ei aiheuta voimakasta signaalin ylikuulumista toistensa kanssa ja vaikuta suorituskykyyn.

ADAS-järjestelmästä kehittyminen korkean tason autonomiseen ajoon on edistänyt millimetrin aaltojen kuvantamistutkien markkinoiden kasvua. Nykyinen toimiala on kuitenkin edelleen ADAS: n popularisointivaiheessa. Mitä haasteita korkean tason itsenäisen ajon purkaminen tuo tulevaisuudessa millimetriäaltotutkimusmarkkinoille?

TI totesi myös, että korkeampien itsenäisten ajovaatimusten tasolle korkearesoluutioinen kuvantaatutka vaatii sekä pitkän kantaman kohteiden havaitsemiskyvyn että korkean kulman resoluution. Esimerkiksi järjestelmän on kyettävä erottamaan 250 metrin päässä kaksi pientä autoa, jotka kulkevat samaan suuntaan ja samalla nopeudella viereisillä kaistoilla, mikä vaatii järjestelmän tavoitteen havaitsemisominaisuuden, joka on vähemmän kuin yksi aste kulmaresoluutiota; toisessa esimerkissä järjestelmän on kyettävä tunnistamaan pysäköinti sillan alla 200 metrin päässä tai tunnelissa oleva auto, joka vaatii järjestelmän kulmaresoluutiota alle yhden asteen pystysuunnassa. Nämä haasteet vaativat korkean resoluution kuvaustutkaa.

Tulevaisuuteen nähden TI uskoo, että korkearesoluutioinen kuvantaatutka ja lidar toimivat markkinoilla samanaikaisesti ja täydentävät toisiaan. Matalan tason itsenäisillä ajomarkkinoilla (taso 0-3), joilla on vahvat edulliset vaatimukset, millimetriaaltotutka- ja kamerajärjestelmät ovat yleisempiä, koska järjestelmän kustannustehokkuus on korkeampi.