Kia kertoi myös aikovansa saavuttaa 993 000 hybridiajoneuvon myyntiä vuoteen 2030 mennessä. Sijoittajille puheessa yritys huomautti, että Yhdysvaltain autoteollisuuden politiikan epävarmuus kasvaa.
Samana päivänä Etelä -Korea ilmoitti hätätukitoimenpiteistä autoteollisuudestaan Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin asettamien tariffien vaikutuksen lieventämiseksi. Etelä -Korean autojen vienti Yhdysvaltoihin on noussut vuosien varrella. Uudet toimenpiteet sisältävät teollisuuden taloudellinen tuki, veronalennukset ja tuet kotimaisen kysynnän lisäämiseksi. Etelä -Korean hallitus on myös luvannut neuvotella Yhdysvaltojen kanssa ja auttaa laajentamaan markkinoiden pääsyä.
Presidentti Trump on ilmoittanut 25 prosentin tariffista tuodulle henkilöautoille ja kevyille kuorma -autoille 9. huhtikuuta alkaen.
"Teollisuudemme on epäedullisessa asemassa, kun otetaan huomioon Yhdysvaltojen Etelä -Korean autovalmistajien suhteellisen alhaiset paikalliset tuotantotasot. Vaikka tällä hetkellä on vaikea arvioida tarkkaa vaikutusta, tariffien odotetaan aiheuttavan merkittäviä vahinkoja Etelä -Korean autovalmistajille ja autoosien valmistajille", Etelä -Korean hallitus totesi lausunnossa.