Valitse maasi tai alueesi.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Globaali kolmannen vuosineljänneksen paneelitehtaan taloudellisen raportin yhteenveto: tuotot kasvattivat voittoja, mutta laskivat! Tappio on pääteema, joka odottaa edelleen tautoa

Lokakuun lopussa maailman suuret paneelien valmistajat ilmoittivat kolmannen vuosineljänneksen tuloksensa. Markkinat eivät vieläkään ole optimistisia suurten paneelien valmistajiin nähden, ja menetys on pääteemana. Mielenkiintoista on, että verrattuna korealaisten ja taiwanilaisten yritysten paneelien valmistajien voittojen menettämiseen, suurin osa maalla toimivien paneelien valmistajien tuloista on kasvanut, mutta voitot ovat vähentyneet tai menettäneet.

Kahden viime vuoden aikana globaalit nestekidenäyttöyhtiöt ovat lisänneet tuotantonsa markkinoiden kysyntää nopeammin. Ylitarjontaa on tapahtunut, ja paneelin yksikköhinta on yleensä laskenut. Koko paneeliteollisuus on taantumassa, etenkin suurten LCD-televisiopaneelien alalla. Tämä on erityisen totta. Seuraavaksi katsotaan kunkin paneelien valmistajan 2019 kolmannen vuosineljänneksen taloudellisia tuloksia.

Korean osasto: Etsitään uusia kasvupisteitä ja vähennetään tuotantoa kahdella vaiheella

Ensinnäkin katsotaanpa korealaisen kahden tähden Samsungin ja LGD: n tilannetta. Samsung Electronics julkaisi kolmannen vuosineljänneksen tulosraporttinsa 31. syyskuuta 2019. Samsungin pienten ja keskisuurten OLED-paneelien myynti oli vahvaa, näyttöpaneeliyritystä. Kolmannen vuosineljänneksen konsolidoitu liikevaihto oli 9,26 triljoonaa dollaria (noin 56,003 miljardia yuania) ja voitto 1,17 biljoonaa voittoa (noin 7,076 miljardia yuania).

Samsungin taloudellisen raportin mukaan näyttöpaneeliliiketoiminnan voitto tulee pääasiassa mobiilinäytöstä, joka on pienikokoinen paneelimarkkina. Viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna OLED-paneelien myynti oli vahvaa, mikä lisäsi kapasiteetin käyttöastetta ja alensi kustannuksia. Koska Samsungin kapasiteetti on laajentunut laajemmalle teollisuudelle, se menettää kuitenkin edelleen rahaa suurten suurten paneelien liiketoiminnassa.

LGD: n mukaan 23. päivänä julkaistun taloudellisen raportin mukaan tämän vuoden kolmannella neljänneksellä (heinä-syyskuussa) liiketappio oli 473 miljardia voittoa (noin 32,642 miljardia yuania), mikä oli suurempi kuin markkinoiden odotukset 320,3 miljardia voittoa (noin 1,937 miljardia yuania) viime vuonna. Samana ajanjaksona voitto oli 17,5 miljardia voittoa (noin 105 miljoonaa yuania); liikevaihto laski 4,6% ja oli 582 miljoonaa voitettua verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon, mikä oli alhaisempi kuin markkinaennuste 599 miljoonaa voittoa.

LG Display sanoi: "Syynä OLED-televisiopaneelien myynnin pieneen laskuun tänä vuonna on se, että Guangzhoun tehtaan tuotanto on odotettua alhaisempi." Samaan aikaan LGDisplay kertoi, että Guangzhoun tehtaan tavoitteena on toimia normaalisti tänä vuonna.

Itse asiassa LG Display: n Guangzhoun tehdas aloitti toimintansa elokuun lopussa, ja sen tuotanto ei ole saavuttanut odotettua tasoa. Syynä on se, että uutta paneelien valmistustekniikkaa on mahdollista käyttää laitoksen kanssa ja johtaa epävakaaseen tuotantoon. Teollisuuden sisäpiiriläiset kuitenkin sanoivat: "OLED-televisioiden kysyntä ei ole viime aikoina ollut voimakasta, eikä sillä ole vähäistä vaikutusta paneelien valmistajiin jonkin aikaa. Jos LGD: n OLED-paneelituotanto kuitenkin edelleen estyy, se vaikuttaa väistämättä lähetykseen. ennuste OLED TV: lle ensi vuonna. ""

OLED-televisiomyynnin osuus Kiinan huippuluokan televisiomarkkinoista kasvoi 8,8 prosentista vuonna 2017 12,3 prosenttiin vuonna 2018. Vuonna 2019 OLED-televisioiden myynti Kiinan huippuluokan televisiomarkkinoilla kasvoi edelleen. Vuoden 2019 viiden ensimmäisen kuukauden aikana OLED-televisioiden myynti Kiinan huipputekniikan markkinoilla, yli 10 000 yuania, kasvoi 14,9%: iin.

Tällä hetkellä Kiinan markkinoilla, mukaan lukien LG, Skyworth, Sony, Konka, Changhong, Philips, Levi, Hisense, Panasonic, yhdeksän tuotemerkkiä on tuonut markkinoille OLED-tuotteita. Maailmanlaajuisesti OLED-leiriin saapuvien väritelevisioyritysten määrä on kasvanut kolmesta vuonna 2014 nykyiseen 15: een, ja leiri laajenee ja kehittyy erittäin nopeasti.

On syytä mainita, että tässä vaiheessa vain LGD: llä on kyky massatuottaa suurikokoisia OLED-paneeleja, ja ensi vuosi on paras kehitysmahdollisuus LGD: lle. Jos LGD: n OLED-paneelitarjonta ei ole vakaa, se vaikuttaa väistämättä sen yleiseen liiketoimintasuunnitelmaan ja käyttöönottoon.

Korean paneelien valmistajat ovat edelleen ilmeisiä teknologisten etujen suhteen. Samsung hallitsee keskisuurten ja huippuluokan pienten OLED-paneelimarkkinoita LGD: n ollessa tappiollisessa vaiheessa, mutta se kohtaa tekniset ja markkinoiden edut-ikkunan edessään hyviä OLED-suurmarkkinoita. .

Kun tarkastellaan Taiwanin paneelien valmistajia, Taiwanin paneelien valmistaja Innolux on julkaissut 9. lokakuuta kolmannen vuosineljänneksen tuloraporttinsa. Innoluxin kolmas vuosineljännes 2019 oli konsolidoitu ja liikevaihto oli 63,3 miljardia dollaria (noin 14,71 miljardia RMB), laskua oli 14,4% edellisen vuoden vastaavasta ajanjaksosta ja kasvua 0,2% vuoden 2019 toisen vuosineljänneksen yhteenlasketusta liikevaihdosta. Suurikokoisten yhdistettyjen lähetysten kokonaismäärä oli 30,63 miljoonaa yksikköä, laskua 0,9% verrattuna 39,09 miljoonaan yksikköön, jotka lähetettiin vuoden 2019 toisella neljänneksellä; pienten ja keskisuurten yksiköiden yhteenlasketut lähetykset olivat 63,9 miljoonaa yksikköä ja vuoden 2019 toisen vuosineljänneksen lähetykset olivat 5 985 yksikköä. Verrattuna 10 000 tablettiin, se kasvoi 6,8%.

Taiwanin paneelien valmistaja AU Optronics julkisti 30. lokakuuta myös kolmannen vuosineljänneksen tilinpäätöksen vuodelta 2019. Raportin mukaan AUO: n kolmannen vuosineljänneksen liikevaihto oli 70,05 miljardia NT (noin 16,2 miljardia RMB), mikä oli sama kuin vuoden 2019 toinen neljännes. , joiden nettotappio oli 3,99 miljardia dollaria (noin 900 miljoonaa RMB). Verrattuna 2,6 miljardin juanin tappioon toisella vuosineljänneksellä, se oli pienempi kuin 4,3 miljardin juanin voitto viime vuoden vastaavana ajanjaksona.

Paneelien lähetysten suhteen AUO: n suurten paneelien lähetykset olivat vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä yli 28,67 miljoonaa, mikä on 5,5% enemmän kuin vuoden 2019 toisella neljänneksellä. Vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä pienten ja keskisuurten tuotteiden lähetys paneelien lukumäärä oli noin 35,6 miljoonaa, eli 7,8% enemmän kuin vuoden 2019 toisella neljänneksellä.

AUO kertoi, että vaikka kolmas vuosineljännes oli perinteinen huippusesong, markkinoiden kysyntä oli odotettua pienempi ja lähetysalue kasvoi edelliseen vuosineljännekseen verrattuna. Koska markkinat vapauttavat edelleen uutta kapasiteettia, paneelien hinnat jatkavat laskuaan. Tällaisten markkinaolosuhteiden vuoksi AUO: n puheenjohtaja Peng Shuanglang sanoi: "Valmistajat tekevät dynaamisia säätöjä peräkkäin."

TrendForce Optoelectronics Research (WitsView) -yrityksen viimeisimmän tutkimuksen mukaan TV-paneelien hinta on yleensä alhaisempi kuin käteiskustannukset, mukaan lukien Manner-Kiinan, Etelä-Korean ja Taiwanin paneelien valmistajat, ne ovat vähentäneet television kapasiteetin käyttöastetta paneelituotteet ja vähentynyt tuotantotoiminta syyskuusta lähtien. Toivon tarjonnan ja kysynnän parantamista ja hintojen vakauttamista.

Trendjingin vanhempi tutkimuspäällikkö Wang Jingyi huomautti, että brändin viimeisen vuosineljänneksen TV-paneelien ostostarpeet kärsivät Samsung Display -sovelluksesta (SDC), ja syys- ja lokakuussa Etelä-Korean 7. sukupolven linja ja 8.5 sukupolven linja laskivat merkittävästi. (LGD) sulkee myös osan P7: n (7,5 sukupolven linja) ja P8: n (8,5 sukupolven linja) tuotantokapasiteetista. Arvioidaan, että vain neljäsosa P8: sta valmistetaan vuoden 2019 loppuun mennessä, ja myös P7 suljetaan lokakuussa. Neljänneksen kapasiteetti.

Taiwanilaisen tehtaan osalta AUO on vähentänyt syyskuusta 8A (8,5 sukupolven linja) ja 6B (6. sukupolven linja). Niistä 8A: hon vaikuttaa pääasiassa 55 tuuman paneelien hinta ja kysyntä. Neljännen vuosineljänneksen arvioidaan olevan. Vain noin 50% jäljellä; 6B on 65 tuuman pudotus, jonka odotetaan laskevan 20% viimeisellä neljänneksellä.

TV-paneeli johtuu pääasiassa mantereen laajamittaisesta tuotantokapasiteetista, minkä vuoksi erikokoisten paneelien lasku jatkuu. On odotettavissa, että ainakin vuoden 2020 toisella neljänneksellä, kun perheet alkavat varastoida kevään uusia tuotteita ja Tokion olympialaisia, tv-paneelien hinta pysyy vakaana.

Neljännellä vuosineljänneksellä voidaan odottaa, että vaikka televisiopaneelien tarjoukset ovat alkaneet laskea lokakuussa, mutta valmistajilla ei ole edelleenkään mahdollisuutta ansaita rahaa yhdessä varastonhintatappion vaikutuksen kanssa, yhden vuosineljänneksen toiminta on enemmän kuin kolmas vuosineljännes Vaikeustaso on edelleen melko korkea. AUO: n mukaan paneeliteollisuus on siirtynyt perinteiseen sesongin ulkopuolelle ja tarjonnan ja kysynnän tasapaino jatkuu. Tuotantokapasiteetin suhteen tehdään asianmukaisia ​​mukautuksia, ja samalla uusien tuotteiden kehittämistä kiihdytetään sesongin ulkopuolella, avataan uusia markkinoita ja kasvatetaan voittoja selviytyäkseen laskuveden noususta. ala.

Lankapuhelinvalmistajat: Ota aktiivisesti käyttöön uusia alueita ja odota 5G + 8K -markkinamahdollisuuksia

Vaikka mantereen paneelien valmistajat eivät ole immuuneja koko teollisuuden laskusuhdanteen suhteen, useimmat valmistajat ovat saavuttaneet tulojen nousun, kun vetoavat valtion tukiin, valtaviin kotimarkkinoihin ja OLED-kenttään, mutta ne ovat vähentyneet voittojen suhteen. Tai osittainen menetys.

Saanen puhua johtavasta valmistajasta BOE. 30. lokakuuta se julkaisi kolmannen vuosineljänneksen ja kolme ensimmäistä vuosineljännestä vuonna 2019. Kolmannella vuosineljänneksellä yhtiön liikevaihto oli 30,7 miljardia juania, kasvua edelliseen vuoteen oli 18,05%. Pörssiyhtiöiden osakkeenomistajille kuuluva nettotulos oli 184 miljoonaa yuania, mikä on 54,49% pienempi kuin vuotta aiemmin, ja voittoa tavoittelematon voitto oli 840 miljoonaa yuania, mikä on 33,216% vähemmän kuin vuotta aiemmin;

Kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen aikana BOE: n liikevaihto oli 85,7 miljardia yuania, mikä on 23,40% enemmän kuin vuotta aiemmin. Pörssiyhtiöiden osakkeenomistajille kuuluva nettotulos oli 1,852 miljardia yuania, mikä on 45,18% pienempi kuin vuotta aiemmin, ja voittoa tavoittelematon voitto oli 189 miljoonaa yuania, mikä on 110,13% vähemmän kuin vuotta aiemmin. Tässä on korostettava, että BOE sai valtiontukia 1,433 miljardia yuania kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana ja sijoitustulot olivat 86,94 miljoonaa yuania.

BOE on vähitellen lisännyt investointejaan joustaviin AMOLED-paneeleihin, jotka toimittavat joustavia AMOLED-tuotteita Huawei Mate X -puhelimille. Samaan aikaan BOE mainitsi myös, että yritys on toimittanut 10 miljoonaa joustavaa OLED-paneelia tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Markkinaosuus oli 18% ja sijoittui toiseksi maailmassa.

Joustava AMOLED

IHS Markitin mukaan OLED-paneelien myynnin odotetaan nousevan 20,7 miljardiin Yhdysvaltain dollariin vuonna 2019. Älypuhelinten markkinoiden odotetaan ylittävän TFT-LCD: n ensimmäistä kertaa, saavuttaen 50,7%, ja markkinaosuuden nousevan 73%: iin vuonna 2016. 2025.

Sen jälkeen kun Chengdun kuudennen sukupolven joustava AMOLED-linja otettiin tuotantoon viime vuonna, Mianyangin kuudennen sukupolven joustava AMOLED-linja otettiin uudelleen käyttöön tämän vuoden heinäkuussa. Chongqingin 6. sukupolven joustava AMOLED-projekti on myös rakenteilla.

Vaikka paneeliteollisuus on taantumassa, BOE jatkaa kapasiteetin laajentamista ja investoi aktiivisesti uusiin ennustettavan kasvun alueisiin. BOE: n jatkuvan investoinnin OLED-kenttään odotetaan ylittävän Samsungin tullakseen tulevaisuuden AMOLED-johtajaksi lähetysten suhteen.

Samana päivänä, 30. lokakuuta, TCL-konserni julkisti myös vuoden 2019 kolmannen vuosineljänneksen tulokset ja otimme pois joidenkin paneelin Huaxing Optoelectronics -yritysten tiedot. Tiedot osoittavat, että Huaxingin liikevoitto oli 24,56 miljardia yuania kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana, kasvua 28,4%. Nettovoitto oli 1,30 miljardia yuania, mikä on 28,7% vähemmän kuin vuotta aiemmin.

Shen Tianma julkaisi myös 30. lokakuuta kolmannen vuosineljänneksen raportin vuodelta 2019, joka osoitti, että yhtiön liikevaihto oli 8,826 miljardia yuania, mikä on 13,69% enemmän kuin vuotta aiemmin; Pörssiyhtiöiden osakkeenomistajille kuuluva nettotulos oli 390 miljoonaa yuania, mikä on 10,28% vähemmän kuin vuotta aiemmin. Verkkovoitto oli 269 miljoonaa yuania, kasvua edelliseen vuoteen oli 66,56%.

Shentianman liikevaihto oli 23,4 miljardia yuania kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana, mikä on 7,74% enemmän kuin vuotta aiemmin; Pörssiyhtiöiden osakkeenomistajille kuuluva nettotulos oli 1,034 miljardia yuania, mikä on 15,03% vähemmän kuin vuotta aiemmin; voitto oli 545 miljoonaa yuania, mikä on 7,25% enemmän kuin vuotta aiemmin. . Kun Zhongshen Tianma sai 560 miljoonan yuanin valtiontukia kolmen ensimmäisen neljänneksen aikana.

Visionox julkaisi 28. lokakuuta raportin vuoden 2019 kolmannesta vuosineljänneksestä, josta ilmeni, että kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 1,884 miljardia yuania, mikä on 102,45% enemmän kuin vuotta aiemmin. Liiketoiminnan nettorahavirta oli 313 miljoonaa yuania, kasvua edelliseen vuoteen oli 251,72%. Pörssiyhtiön osakkeenomistajien voittoa tavoittelematon voitto oli 564 miljoonaa yuania, ja tappio supistui edelleen vuodentakaisesta.

Visionox on ottanut käyttöön 6 sukupolven joustavia AMOLED-projekteja sekä Gu'anissa että Hefeissä. Tämän vuoden 6-sukupolven joustava AMOLED-projektiprojekti on rakenteilla myös Guangzhoussa. On syytä mainita, että Visionoxista tuli kolmannen vuosineljänneksen aikana useiden matkapuhelinmerkkiterminaalien, kuten Xiaomi MIX Alpha ja LG G8s ThinQ, näytöntoimittaja. Kun Visionox AMOLEDin kapasiteetti vapautetaan ja vakautetaan asteittain, tämä on sen suorituskyky. Tuo positiivinen vaikutus.

Sitten, 29. lokakuuta, Rainbow-osakkeet julkaisivat vuoden 2019 kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen tulosraportin. Ilmoituksen mukaan yhtiön ensimmäisen kolmen vuosineljänneksen liiketulos oli 4,068 miljardia yuania, mikä on 404,73% enemmän kuin vuotta aiemmin. Pörssiyhtiöiden osakkeenomistajille kuuluva nettotulos oli 700 miljoonaa yuania, tappio 267 miljoonaa yuania viime vuoden vastaavana ajanjaksona. Vähennettynä 1,496 miljardin yuanin tappiota, tappiota 377 miljoonaa yuania viime vuoden vastaavana ajanjaksona.

Liikevaihdon kasvun vuoksi Rainbow-osakkeet ilmoittivat, että LCD-paneelien ensimmäinen ja toinen vaihe on konsolidoitu ja paneelituotteiden liikevaihto on kasvanut; tuotteiden myyntituotot G8.5-lasisubstraatin jälkikäsittelytuotantolinjan yhdistämisen jälkeen. Liikevaihdon kasvusta huolimatta toimintakulujen kasvu johtui pääasiassa tuotteiden myynnin kasvusta ja liikevaihdon kasvusta, ja niihin liittyvät myynti- ja kuljetuskustannukset nousivat merkittävästi.

Lankapuhelinpaneelien päättäjät ovat periaatteessa saavuttaneet liikevaihdon kasvun, mutta pääasiallinen syy tulojen laskuun tai menetykseen on investoinnit tulevaisuuden liiketoimintaan ja laajentuminen. Niistä joustavasta AMOLEDista on tullut armeijan taistelukenttä ainakin yhden tai kahden vuoden aikana.

Voimme nähdä kuudennen sukupolven joustavan AMOLED-tuotantolinjan laajentamisen, mukaan lukien BOE, Shenzhen Tianma, Visionox ja Huaxing Optoelectronics, ja nopeus on nopea, projekti on levinnyt ympäri maata, kuten BOE Chengdu, 6. sukupolven joustava AMOLED-linja. , Mianyang 6. sukupolven joustava AMOLED-linja; Shenzhen Tianma Wuhan 6. sukupolven joustava AMOLED linja, ovi 6. sukupolven linja projekti; Weixin Nuo'an ja Hefei 6. sukupolven joustava AMOLED-projekti, Guangzhou 6. sukupolven joustava AMOLED-projektiprojekti; Huaxing Optoelectronics Wuhanin 6. sukupolven joustava AMOLED-tuotantolinjaprojekti Odota.

Tietenkin on vielä liian aikaista, että joustavasta AMOLEDista tulee markkinoiden sävy, mutta olemme julkaissut tänä vuonna useita uusia tuotteita, kuten taitto-näytöt ja vesiputouksen näytöt suurten terminaalien tuotantoketjun loppupään tuotemerkeistä, mikä osoittaa, että nämä markkinat ovat halutuimpia joustava AMOLED. Toisaalta taitettavalle matkapuhelimelle on edelleen vaikeuksia teknisissä vaikeuksissa ja massatuotannossa. Lyhyessä ajassa on mahdotonta nähdä suurta määrää lähetyksiä, ja markkinoita on edelleen viljeltävä.

Maalla toimiville valmistajille, vaikka huomattava osa resursseista sijoitetaan nyt pienikokoisille paneelimarkkinoille, suurten paneelien kentälle ei ole suunnitelmaa lopettaa. Suurten LCD-televisioelementtien hintojen jatkuvan laskun edessä myös maalla toimivien valmistajien toimintapaine kasvaa. BOE: "BOE Hefei 10.5 -sarja on jo valmistettu kokonaan, ja myös Wuhan 10.5-sukupolvi on rakenteilla."

Huaxing Optoelectronics Shenzhen 10.5 -sarjan lanseerauksen myötä sen odotetaan tulevan LCD-televisiopaneeliteollisuuden jälkipuoliskolle vuoden jälkipuoliskolla. ”Suurikokoisten paneelien lähetys kiihtyy. Vaikka paneelien hintojen lasku on aiheuttanut huomattavaa toimintapainetta, markkinat eivät voi luopua. ”Ihmiset sanoivat.

Koska maalla toimivien valmistajien suurten levyjen tuotantokapasiteettia vapautetaan jatkuvasti, tämä on lisännyt vaikutusta maailmanlaajuiseen paneeliteollisuuteen, erityisesti taiwanilaisiin valmistajiin. Kolmannella vuosineljänneksellä, kuten kannettavat tietokoneet, autot, teollisuuden ohjaimet, pelit, viihde ja muut tuotteet, joilla on erityyppiset päätteet, paneelimarkkinoilla on kuitenkin edelleen huomattavia mahdollisuuksia.

Lisäksi teollisuus odottaa 5G: tä ja 8K: ta, ja monet ihmiset odottavat sen tuovan uusia markkinoita ja tuloja paneeliteollisuudelle. Sonyllä, Samsungilla, Sharpilla jne. On jo ollut 8K-televisioita, ja olemme nähneet, että viime aikoina, kuten TCL, Konka jne. Ovat julkaissut uusimmat 8K-tuotteensa, suurin muutos on, että 8K-television hintaa on verrattu vuosi tai kaksi sitten. Jyrkkä lasku on vähitellen laskenut järkevämpään ja kohtuulliseen hinnoitteluun kuluttajasektorilla, ja siihen aikaan uskotaan markkinoiden puhkeamisen.